Om jag nu en gång är inne på det här med julen så varför inte fortsätta?
BLOSSA Årgångsglögg har blivit en framgångssaga där man skapar efterfrågan inför glöggsäsongen tack vare en ny design varje år. BLOSSA Årgångsglögg slår försäljningsrekord år efter år och varje år ökar förväntningarna. Designen fyller en viktig funktion för att skapa köplust och engagemang kring produkten.I Sverigen kan man nu förhandsboka årets upplaga av BLOSSA-glöggen, som kommer att finnas på Systembolaget från den 1 oktober. Ifjol tog finska Alko inte ens in BLOSSAS årgångsglögg -09 – hur det blir i år vet jag inte. Det är bara att hoppas! Fjolårets glögg klarade helt enkelt inte av Alkos blindtest och kom därför inte med i sortimentet.
BLOSSA firar detta århundradets första decennium med en årgångsglögg i en guldfärgad flaska. Årets upplaga är smaksatt med saffran och passar utmärkt till både sött och salt.
BLOSSA 10 är smaksatt med saffran och cognac. En del av saffranet har extraherats i cognacen och sedan har man adderat lite pomerans. Den lär ska passa utmärkt med lite sötare tilltugg som mandelmassa och choklad och bryter även fint mot salta tilltugg som ost och nötter. Design- och varumärkesbyrån BVD står för designen av flaskan för åttonde året i rad. Guld är en ikonisk färg som stämmer väl överens med julens festligheter men också med smaken; saffran som med sin gyllene färg är den dyrbaraste av alla kryddor. Det romerska krysset används som symbol för siffran 10, men krysset refererar också till engelskans X-mas.